Chicago och T-storms

Chicago

Hancock Tower

The Bean

Nu har jag äntligen lagt in bilderna i datorn, så nu kan jag lägga upp dem här.
I torsdags tog vi Judys dotters bil upp till Chicago, då vi skulle lämna den hos dottern Katie.
Vi lämnade Dallas vid halv tre på torsdagen, och tog bilen upp mot Springfield, Missouri där vi skulle spendera natten. Det var en rätt dryg resa upp dit, för att sitta i en bil är ju inte alltför bekvämt.
Vid halv tio lämnade vi hotellet och påbörjade den sista biten upp mot Chicago. Vid typ sju var vi framme vid hotellet, dumpade av alla väskor och åkte till Katie. Sedan gick vi ut och åt på en mexikansk restaurang med Katie, och åkte sedan tillbaka till hotellet.
Dagen efter klev vi upp tidigt, åt frukost och åkte sedan tillbaka till Katie och gick till Wrigley Field för baseball! Det var ett väldigt fint stadium med mer grönt än the Ballpark här i Dallas. Vi gick lite tidigare från matchen och tog spårvagnen ner till Downtown Chicago. Vi gick runt och kollade lite där nere, eller ganska mycket. Vi gick ner till Lake Michigan och åkte ett Ferris wheel där man hade utsikt över staden. Sedan tog vi taxin till the Hancock Tower, där vi åkte upp till observatoriet. Det var jättehäftigt för min del, då jag aldrig varit i en riktigt stor stad. Jag gillade Chicago jättemycket, om man bortser från det faktum att det var kallt där!
Vid halv tio på söndagen åkte vi mot flygplatsen, då jag och Mathias åkte med ett flyg som gick klockan elva. Strax efter ett var vi framme i värmen i Dallas igen.
Judy och Larrys flyg gick klockan fyra, så vi var i huset tillsammans med de som var hundvakt tills de kom hem.
Vid typ sju-åtta började det åska och blixtra jättemycket och lite senare började det också störtregna, så vi insåg ganska fort att de förmodligen var fast på flygplatsen. Vid elva fick de äntligen lämna flygplatsen.
Den åskstormen var min första amerikanska storm, och det var ganska häftigt. Vi såg bland annat en grön blixt.

De är tydligen fortfarande inte klara med min värdfamilj, så jag går inte i skolan nu heller... Skönt, men jäkligt tråkigt, då det var skolan man åkte hit för... Hoppas på att jag får veta något imorgon...